Hey! Kom erbij!
Wij zijn het oudercomité van Scouts Sint Paulus Bonheiden. Een bende enthousiastelingen, scoutsouders, oud-leiding, oud-groepsleiding, rasechte-anciens, maar ook totale nieuwkomers. We ondersteunen de leiding, voornamelijk op financieel en praktisch vlak: BBQ organiseren, werkvergadering ondersteunen met materiaal en knowhow, plan opstellen om de lokalen aan te pakken, ontbijtactie voor Moederdag, tappen om een centje te verdienen… Zo zorgen we ervoor dat de leiding zich vooral kan bezighouden met wat wij het belangrijkste vinden: te gekke vergaderingen, weekends en kampen organiseren voor onze kinderen, zodat ze de tijd van hun leven beleven.

Voor ieder wat wils
Omdat we zoveel diverse activiteiten hebben, vindt iedereen zijn plekje in ons oudercomité. Mee financiële zaken regelen, groenten snijden en kasten uitsorteren, planken op maat snijden en muren schilderen, sponsors zoeken, wafels bakken voor het kamp, ontbijten rondrijden met de auto, BBQ-recepten bedenken, lunch voorzien voor de werkers tijdens het werkweekend... en zo kunnen we nog wel 100 taakjes bedenken! Wist je trouwens dat je kinderen daarbij altijd aanwezig mogen zijn? Niets zo leuk als een dagje vrij spelen op de scouts met de andere kinderen!

Daarbij zijn we allemaal mensen met een job, hobby’s, gezin, dus we verwachten ook niet dat je met elke activiteit kan meedoen. Het is gewoon heel fijn dat je een team kan creëren waar mensen in zitten met elk hun sterktes, die we dan op het juiste moment kunnen inzetten. Daarnaast proberen we alles uiteraard zo aangenaam mogelijk te maken, dus al dit harde werk wordt uiteraard overgoten door een gezellig sfeertje, lekker drankje en leuke compagnie. Smaakt naar meer, toch?

OC-light
Voor veel mensen blijft een engagement moeilijk in deze drukke tijden. Daarom werd de OC-light groep opgericht. In deze WhatsApp-groep wordt er sporadisch gevraagd naar hulp bij bepaalde activiteiten om onze rangen wat te versterken. Duid eenvoudig aan of je al dan niet aanwezig zal zijn, uiteraard altijd zonder verplichting. Zo blijf je toch op de hoogte van de activiteiten die op de scouts gaande zijn en kan je mee de handen uit de mouwen steken wanneer je dat uitkomt. En zoals eerder gezegd, de kids mogen zeker mee!

Hebben we je verlekkerd?
Dat snappen we helemaal! Wil je meer info of eens proberen in één van de twee groepen, geef dan een seintje aan onze voorzitster Eva via evavandepol@hotmail.com of 0498 74 93 92. Iedereen welkom!